مهارت‌های اندیشه ورزی و خلاقیت

مهم‌ترین و اساسی‌ترین قابلیت و توانایی انسان و بنیادی‌ترین عامل ایجاد ارزش، خلاقیت است که در همه ابعاد و جوانب زندگی نقشی کاملا حیاتی ایفا می‌کند. 
انسان خلاق توانایی حل مساله بالاتری نسبت به سایرین دارد و با بینش متفاوت خود نسبت به مسائل گامی جلوتر از افراد دیگر برداشته و موفقیت‌های افزون‌تری کسب می‌کند. 
تفکر فلسفی نتیجه مجموعه‌ای از مهارت‌های ذهنی یا به عبارتی به کارگیری جنبه‌های مختلفی از تفکر است.
اهم این جنبه‌ها تفکر خلاق، انتقادی، منطقی و شهودی هستند که در کنار آنها قدرت استدلال، تفکر انتزاعی، تجزیه کردن، درک روابط مکانی، ردیف بندی، طبقه‌بندی و دسته‌بندی و مهارت‌های کلامی نیز دنبال می‌شود. 
در این بسته آموزشی، این مهارت‌ها از طریق فعالیت‌هایی همچون فلسفه کودکان، ویتامین ذهن، خلاقیت با نقاشی، اوریگامی، کارگاه خلاقیت، خمیربازی، سفال و کاردستی در 123 جلسه تقویت می‌شود. 

سرفصل‌های مهارت‌های اندیشه ورزی و خلاقیت

آموزش‌های محور مهارت‌های اندیشه ورزی و خلاقیت در 7 بخش اصلی و در 123 جلسه آموزش داده می‌شود.

اوریگامی

اوریگامی

کارگاه خلاقیت

کارگاه خلاقیت

خمیر بازی

خمیر بازی

سفال

سفال

فلسفه کودکان

فلسفه کودکان

کاردستی

کاردستی

ویتامین ذهن

ویتامین ذهن

اوریگامی

اهداف: پرورش خلاقیت، تقویت مهارت های دیداری و تمرکز ذهن و پرورش رشد مغزی، آموزش مفاهیم ریاضی ،افزایش صبر و تاب آوری در کودکان و تقویت نیمکره راست و چپ مغز در ۱۷جلسه برگذار می گردد .

advanced divider

کارگاه خلاقیت

اهداف: پرورش خلاقیت و ذوق هنری و حس زیبایی شناسی در کودکان،تقویت و هماهنگی مهارت های جسمی حرکتی ،علاقمندی به خلق آثار هنری و تقویت حس اعتماد به نفس و خودباوری در کودکان در ۵جلسه برگذار می گردد .

خمیر بازی

 اهداف: پرورش خلاقیت ،پرورش تخیل وتفکر ،افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس، افزایش هماهنگی چشم و دست ،افزایش حس عمقی و لامسه دست و تقویت بهبود حرکات ظریف دست در ۱۶جلسه برگذار می گردد .

advanced divider

سفال

اهداف: تقویت عضلات و ماهیچه های دست،مچ و بازوها تقویت دقت و تمرکز و تقویت اعتماد به نفس در ۱۵جلسه برگذار می گردد .

فلسفه کودکان

اهداف : پرورش مهارتهای تفکر، از جمله تفکر خلاق ،تفکر نقاد، تفکر واگرا پرورش مهارت های حل مسئله ،تقویت روحیه پرسشگری ،رشد اعتماد به نفس ،ایجاد روحیه تعاون و همکاری و ایجاد علاقمندی به ارتباط های کلامی و غیرکلامی ،پرورش مهارت های زبان فارسی و گفتاری در ۱۶جلسه برگذار می گردد .

advanced divider

کاردستی

اهداف: پرورش حواس پنجگانه افزایش دقت و تمرکز افزایش مهارت های حرکتی پرورش تفکر و تخیل و خلاقیت در کودکان و تقویت ذوق هنری ،هماهنگی مهارت های حرکتی در ۲۸جلسه برگذار می گردد .

ویتامین ذهن

اهداف : پرورش مهارت های ذهنی و تفکر ،تقویت روحیه پرسشگری و توانایی حل مسئله، علاقه مندی به طرح سؤالاتی که چیستی و چرایی را مطرح می‌کند در ۱۴جلسه برگذار می گردد .

اسکرول به بالا